سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکنون

تو همان ساده ی همساده بمان اما من

ناگزیرم که به ییلاق جنون سر بزنم

 

ناگزیرم بروم تا سر صحرای فراق

باده بردارم و پیمانه مکرر بزنم

 

مثل یک قمری پر بسته فقط در رویا

می توانم که به آفاق  زمین پر بزنم

 

تو بمان تا بروم زود و بمان برگردم

میروم بر در احساس غزل در بزنم

 

می روم زل بزنم باز به چشمان خدا

مثل ققنوس بر این پیکره آذر بزنم

 

عکس تمثال تو ای دوست به همراه من است

می روم با رخ تو طعنه به محشر بزنم

 

من مریض غم این قافیه هایم یعنی

مستعدم لب خود بر لب ساغر بزنم

 

مستعدم که از این وادی سرگردانی

دل خود برکنم و کوس مقدر بزنم

 

می روم باز و اینبار که برخواهم گشت

دوست دارم که قدم در شب قیصر بزنم

 

                                        شب قیصر شب توصیف غزل های محال

                                        من کجا تا قدم آرم پی آن  پای غزال

 

رد این داغ چنان مانده به روی بدنم

«حرف ها دارم اما بزنم یا نزنم»‌‌‌

 

دو به شکم که در این محفل بی رنگ و ریا

« چه کنم حرف دلم را بزنم یا نزنم»

 

عهد بستم نسرایم به جز از وصف نگار

« زیر قول دلم آیا بزنم یا نزنم»

 

صنمی کوش که من بت بپرستم یا نه

« کو دلی تا که به دریا بزنم یا نزنم»

 

باز هم دام نگار من و یک کنج بهشت

« دست بر میوه ی حوا بزنم یا نزنم»

 

این هوس نیست ، تمنای وصال است بگو

«خار در چشم تمنا بزنم یا نزنم»

 

دم ز شاگردی شیوا سخنی چون قیصر

«بزنم یا نزنم؟ ها ! ؟ بزنم یا نزنم »

 

                                                      شب قیصر شب یلدای منو آن بهتر

                                                       روم احساس مرا فتح نماید قیصر

 

 


نوشته شده در یکشنبه 92/12/11ساعت 12:52 عصر توسط متین| نظرات ( ) |